Westlandse Stichting Katholiek Onderwijs (WSKO)

De Westlandse Stichting Katholiek Onderwijs (WSKO) is met circa 5.200 leerlingen op 17 basisscholen de grootste onderwijsorganisatie voor basisonderwijs in de gemeente Westland. De organisatie bestaat uit ca. 500 medewerkers, die vernieuwend werken aan het dagelijks onderwijs.

Uitgangspunten binnen WSKO zijn vertrouwen, eigenaarschap en vooruitgang. Ons onderwijs is gericht op de toekomst, wat is terug te zien in het lesaanbod op de scholen waar ook veel aandacht wordt besteed aan de 21-eeuwse vaardigheden. Er wordt gewerkt aan de brede ontwikkeling van kinderen, die verder gaat dan alleen leren lezen en schrijven. Scholen werken niet alleen aan de ontwikkeling van kennis en vaardigheden van de kinderen, maar ook aan hun sociaal-emotionele ontwikkeling en persoonsvorming.

Hier kunt u de website van WSKO vinden.

In Wateringen/Kwintsheul staan 4 WSKO scholen. Hieronder vindt u de adresgegevens van de WSKO scholen uit Wateringen/Kwintsheul. Klik op de naam van de school om naar de website te gaan.

- onze school WSKO St. Jozefbasisschool, Groentelaan 29 Wateringen
- WSKO Mariaschool, Koningsspil 47 Wateringen
- WSKO De Hofvilla, Rozemarijn 1 Wateringen
- WSKO Andreashof, Leeuwerik Kwintsheul

Met de WSKO scholen voeren wij regelmatig overleg. Daarnaast is er ook contact met de Openbare school "De Kyckert" en de Protestants Christelijke school "Pieter van der Plas".