Gezonde voeding en fruitdagen

Wij vinden het belangrijk om op school aandacht te besteden aan de bewustwording van het belang van gezonde voeding.

Tussendoortje voor de ochtendpauze
Wilt u uw kind een beker met wat te drinken (geen koolzuurhoudend) en een bakje met een gezond tussendoortje meegeven? Het tussendoortje kan bijvoorbeeld een stuk fruit, een “gezonde” koek of een boterham zijn. Het is niet de bedoeling dat de kinderen snoep of luxe koeken meenemen (stroopwafels, plakken cake, gevulde koeken, koeken met chocola enz.).

Lunch
De kinderen eten in de klas, onder begeleiding van de eigen leerkracht. Wilt u de lunch in een apart bakje doen? De kinderen mogen geen snoep meenemen.

Fruitdagen
Wij hebben fruitdagen op woensdag en vrijdag. Wij verwachten dan van u dat u uw kind, als tussendoortje tijdens de ochtendpauze, een gezond stuk fruit of groente meegeeft. Dat kan een appel, peer, banaan, mandarijn, kiwi, een schaaltje aardbeien of druiven zijn. Een handvol cherrytomaatjes, een stuk komkommer, een wortel of paprika kan natuurlijk ook. Voor de jonge kinderen vragen wij u, zo nodig, het fruit of groente geschild en in kleine stukjes in een bakje mee te geven. Mocht uw kind hier niet genoeg aan hebben, dan mag u voor na het fruit nog een hartige boterham of cracker meegeven.